Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-10-29 23:00

Megapanel mierzy audio i wideo

Gemius i PBI ogłosiły pierwsze wyniki badania streamingu. Wiemy, w jaki sposób internauci korzystają z materiałów audio i wideo w sieci.

Wydawcy telewizji internetowych, nadawcy audio i serwisy oferujące wideo w sieci dostali do ręki nowe dane, dzięki którym poznają nie tylko liczbę odtworzeń materiałów audiowizualnych, ale też zyskają informacje o demografii użytkowników. Od dziś badanie Megapanel PBI/Gemius dostarcza odpowiedzi także na pytania, dotyczące m.in. tego, ile razy materiały z danej kategorii tematycznej zostały odtworzone przez użytkowników, czy do jakiej grupy wiekowej należą ich odbiorcy.

– Wyniki badania audio i wideo w sieci umożliwią reklamodawcom obliczenie wspólnego zasięgu materiałów streamowych i witryn. Dzięki temu rozszerzą się ich możliwości w planowaniu kampanii online. Jest to szczególnie ważne przy coraz szybszym rozwoju Internetu, postępującej cyfryzacji społeczeństwa i przenoszeniu coraz większej liczby materiałów audio i wideo do sieci – mówi Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w firmie Gemius.

– To odpowiedź na zapotrzebowanie rynku – komentuje Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu. – Telewizje internetowe i serwisy oferujące stream otrzymały dostęp do danych o sobie, dzięki czemu powalczą o reklamodawców. Podobnie z radiem w Internecie. Dotychczas pomijane w badaniach stacje radiowe, będą mogły mieć swoją reprezentację. To też szansa dla niewielkich nadawców telewizyjnych, którzy dzięki obecności w wynikach mogą zaistnieć na rynku online – twierdzi Garapich.

Jak wynika z pierwszych zebranych danych, w sierpniu 2013 roku ponad 6,5 miliona internautów skorzystało z materiałów streamowanych (zarówno VOD, jak i strumieni live oraz w dedykowanych aplikacjach), co stanowi 31 proc. polskich użytkowników sieci. W kategorii wideo widzowie najwięcej czasu spędzili oglądając materiały na stronie telewizji internetowej Ipla (średnio ponad cztery i pół godziny na internautę), ale najwięcej użytkowników miały treści wideo Grupy Onet (3,8 mln widzów). Z kolei w kategorii audio, pod względem średniego czasu na użytkownika, prowadzi platforma muzyki online, eskaGO. Na odsłuchiwanie zamieszczonych na niej plików muzycznych internauci poświęcili średnio 9 godzin. Okazało się także, że wśród mierzonych wydawców radiowych, OpenFM ma największy zasięg wśród użytkowników sieci (650 tys. internautów).

Do badania wprowadzono jednolity dla całego rynku system kategoryzacji materiałów multimedialnych, wypracowany podczas konsultacji branżowych. Wyróżniono dziesięć kategorii tematycznych, w tym: film, serial, informacje i publicystyka, rozrywka i kultura, programy dla dzieci, sport, styl życia/poradniki, erotyka oraz User Generated Content. Dane na temat oglądalności materiałów audio i wideo są prezentowane wraz z całościowymi wynikami Megapanel PBI/Gemius, dzięki czemu można je łatwo porównać z wynikami stron internetowych i policzyć wspólny zasięg. Dane są prezentowane tylko dla tych wydawców, którzy dołączyli do badania.

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

 

Do schowka> Drukuj

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.