Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-06-30 09:30

Napoje i alkohole z reklamą w serwisach społecznościowych

Napoje i alkohole z reklamą w serwisach społecznościowych

Piwo to napój najmocniej promowany za pomocą reklam wideo online. Spoty jasnego z pianką wyświetliły się polskim użytkownikom komputerów 81,5 mln razy. Z danych firmy Gemius wynika jednak, że wśród marek napojów najwięcej oglądających odnotowały kreacje Tiger Energy Drink. Spoty napojów i alkoholi dotarły do największej liczby internautów dzięki serwisowi Facebook.com.

Temperatura za oknem rośnie, nabierają więc tempa kampanie producentów napojów. Reklamy wideo tej branży oglądało w ubiegłym miesiącu 15,8 mln osób – to 57,3 proc. polskich internautów (źródło: gemiusAdReal).

Piwo z połową wyświetleń całej branży

Kampanie wideo online promujące piwo odnotowały 81,5 mln odtworzeń. To niemal połowa (46,8 proc.) wyświetleń wszystkich spotów z napojami w maju. Piwa pojawiły się na ekranach 10,3 mln osób. Niemal równie liczną widownię miały napoje słodzone typu soft drink, których kreacje oglądało na komputerach 10 mln internautów, generując 36,5 mln odsłon. Trzecie miejsce zajęły napoje energetyzujące: 5,9 mln oglądających i 15,9 mln odsłon. I to właśnie spoty produktu z tej grupy dotarły do największej liczby odbiorców w rankingu marek. Reklamy wideo online Tiger Energy Drink oglądało 4,3 mln osób, czyli co szósty polski internauta używający komputera lub laptopa.

Napoje kuszą na Facebooku

Producenci napojów dotarli do największej liczby potencjalnych klientów dzięki spotom na stronie Facebook.com - oglądało je tam 5,8 mln osób. Podobną widownię miały reklamy wideo w serwisie Youtube.com, gdzie wyświetliły się 5,6 mln internautów. Na trzecim miejscu pod względem liczby oglądających znalazły się serwisy grupy Onet - RASP, w których kreacje zachęcające do ugaszenia pragnienia oglądało 4,2 mln osób.

Firma Gemius poddała analizie dane z maja 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

 

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

FMCG, media, reklama

Kraj

PL_Country