Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-12-11 09:10

Niemcy: Reklama internetowa widoczna średnio przez około 13 sekund

Niemcy: Reklama internetowa widoczna średnio przez około 13 sekund

W październiku w niemieckim internecie wyemitowano ponad 43 mld reklam – to około 832 wyświetlenia na jednego użytkownika sieci. 48 proc. emisji zostało wyświetlonych w polu widzenia internauty i były tam widoczne średnio przez 12,41 sekundy. Najnowsza analiza Gemiusa porównuje pod tym względem skuteczność różnych formatów reklamowych.

Gemius poddał analizie jeden z kluczowych wskaźników efektywności reklamy online ─ viewability, oznaczający widoczność reklamy w polu widzenia użytkownika, którą wyraża się w viewability rate (procent odsłon dla których kreacja reklamowa była widoczna dla użytkownika w oknie przeglądarki) oraz viewability time (średni czas przez jaki tam pozostaje). Porównano pod tym kątem formaty reklamowe, takie jak wideo, grafika (display) oraz tekst. Dodatkowo określono efektywność kreacji emitowanych w mediach społecznościowych (social), na pozostałych stronach WWW (standard) oraz w wyszukiwarkach (search), a także zbadano jak długo internauci mieli z nimi kontakt.

Mocny display

Mniej niż połowa emisji reklam graficznych (47 proc.) została wyświetlona w polu widzenia użytkowników sieci. Display to jednak lider pod względem viewability time, który wynosi 12,94 sekundy dla ogółu reklam tego formatu. Dla bannerów wyświetlonych w mediach społecznościowych wskaźnik ten wzrasta aż do 19,10 sekund, co przy 84 proc. emisji rekam wyświetlonych w polu widzenia użytkownika, daje najlepszy wynik efektywności ze wszystkich formatów i miejsc emisji. Na pozostałych stronach WWW 41 proc. odsłon reklam graficznch wyświetlonow zasięgu wzroku użytkowników i pozostawały tam przez 11,15 sekundy.

Tekstowe social media

Średnio 46 proc. reklam tekstowych wyświetlonych było w polu widzenia użytkowników sieci i pozostawały tam przez 9,7 sekundy. Najlepszą efektywność pod względem widoczności miały reklamy tekstowe wyemitowane w mediach społecznościowych. Tutaj ponad trzy czwarte (76 proc.) z nich znajdowało się w zasięgu wzroku internautów i były widoczne średnio przez 12,52 sekundy. Dla przekazów tekstowych emitowanych na pozostałych stronach WWW wskaźniki te wyniosły odpowiednio 40 proc. i 10,30 sekundy, natomiast dla reklam pojawiających się w wyszukiwarkach internetowych 63 proc. i 7,18 sekundy.

Wideo na topie

Pod względem viewability rate (75 proc.) i viewability time (12,7 sekundy) reklamy wideo online ogółem zajęły wiodącą pozycję w zestawieniu efektywności formatów reklamowych. Wskaźniki te dla formatu wideo były jeszcze wyższe w kategorii reklam emitowanych poza mediami społecznościowymi – 77 proc. emisji spotów wyświetlanych było w polu widzenia i pozostawało tam średnio przez 14,33 sekundy. W social media 68 proc. emisji reklam znajdowało się w polu widzenia internautów i pozostawały tam przez 6,02 sekundy.

Przy ocenie viewability Gemius korzysta ze standardu IAB, według którego za widziane reklamy display uznaje te, których 50 proc. pikseli znajduje się w polu widzenia przez dłużej niż 1 s. Z kolei w przypadku reklamy wideo 50 proc. pikseli musi się znajdować w polu widzenia przez minimum 2 s odtwarzania filmu reklamowego.

Firma Gemius poddała analizie dane z października 2017 roku zebrane wśród niemieckich internautów w wieku 18 – 90 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media, reklama

Kraj

Niemcy