Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-08-10 07:53

Polscy e-konsumenci w zagranicznej sieci

Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach WWW (13 proc.). Najwięcej ankietowanych w zagranicznej sieci poluje na odzież, dodatki i akcesoria. Dowiedz się więcej z najnowszego raportu o e-commerce.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach WWW. Użytkownicy sieci z Polski – zapytani o nazwy zagranicznych serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy – najczęściej wymieniają Ebay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).

– Choć polscy konsumenci odwiedzają zarówno zagraniczny serwis Ebay.com, jak i polski Ebay.pl, serwis ten nie zawojował krajowego rynku i póki co w żaden sposób nie zagraża dominującej platformie aukcyjnej, jaką jest Allegro – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.

Jej zdaniem najbardziej interesujący jest fenomen chińskiego serwisu AliExpress. – To serwis dla konsumentów, który umożliwia dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, często nawet z bezpłatną wysyłką do Polski. AliExpress jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych zagranicznych platform oferujących sprzedaż internetową. Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius to takze drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce. Tym samym wyprzedza takie e-sklepy, jak na przykład Euro.com.pl czy Empik.com, które w polskiej świadomości istnieją od wielu lat – mówi Karolina Karaś.

37 procent internautów kupiło odzież, dodatki i akcesoria

Okazuje się, że zakupy na zagranicznych stronach WWW są popularne głównie wśród osób od 25 do 34 roku życia, z wykształceniem wyższym oraz mieszkających w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Zapytani o kategorie kupowanych produktów i usług, ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na odzież, dodatki i akcesoria (37,3 proc.), książki, płyty i filmy (32,6 proc.) oraz multimedia (23,5 proc.).

– Polacy kupują odzież tych marek, które w Polsce nie są dostępne, lub ubrania, które w zagranicznych e-sklepach są po prostu tańsze. Natomiast do dużej popularności książek, płyt, filmów oraz multimediów zamawianych przez internet za granicą przyczynił się Amazon, między innymi dzięki swojej szerokiej ofercie e-book’ów – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa. 

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska