Polski rynek e-commerce okiem eksperta

Dane o polskim rynku e-commerce z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” komentuje Katarzyna Binert, ekspertka Gemiusa.
E-konsumenci stanowią 54 proc. polskich internautów, a rynek e-commerce w Polsce rośnie bardzo dynamicznie. Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele może tę tendencję zdecydowanie przyspieszyć. Rosnąca liczba kupujących wśród młodych internautów nie zaskakuje. We wrześniu ubiegłego roku wyszukiwarka Google skończyła 18 lat, zatem pokolenie wchodzące dziś w pełnoletność miało z nią do czynienia właściwie od momentu rozpoczęcia przygody z internetem.
Zakupy za granicą
Odsetek kupujących w zagranicznych e-sklepach wzrósł z 10 proc. w 2016 roku do 16 proc. w 2017 roku. Ta liczba zapewne będzie stale rosnąć – użytkownicy szukają produktów bardziej przystępnych cenowo oraz niedostępnych w kraju. Wpływ na wzrost tego odsetka może mieć także wniosek ustawodawczy na poziomie Unii Europejskiej przewidujący zakaz stosowania geoblokowania oraz ujednolicenie cen przesyłek międzynarodowych.
Logistyka kluczowa dla wzrostów w e-commerce
Dostawa kurierem bezpośrednio do domu lub do pracy to forma doręczenia zakupów najczęściej wybierana przez e-konsumentów. Wskazało ją 82 proc. kupujących w sieci. Internauci zapytani o formy dostawy motywujące do robienia zakupów online deklarowali między innymi bezpłatną dostawę do domu z opcją bezpłatnego zwrotu – 55 proc. Jak zauważa ekspertka Gemiusa, e-commerce nie może funkcjonować bez sprawnej logistyki. Porównując wyniki najnowszego raportu do jego zeszłorocznej edycji widać zdecydowaną potrzebę szybszej i tańszej lub darmowej wysyłki, co także nie jest zaskoczeniem.
Więcej informacji w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemiusa dla E-commerce Polska”.
Autor:
e-commerce manager w firmie Gemius
w Gemiusie zajmuje się pozyskiwaniem i obsługą reklamodawców z branży ubezpieczeniowej, finansowej i e-commerce. Pomaga klientom wybierać odpowiednie usługi i narzędzia, dzięki którym mogą osiągać wymierny sukces. Wcześniej jako Account Manager w GoldenLine, odpowiadała za sprzedaż reklamy w serwisie oraz dobór odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych.
Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem