Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-08-16 09:00

Rumunia: e-commerce przyciąga miesięcznie ponad połowę internautów

Rumunia: e-commerce przyciąga miesięcznie ponad połowę internautów

Blisko 60 proc. rumuńskich internautów korzysta z serwisów e-commerce, a miesięczna liczba użytkowników w ostatnim półroczu utrzymywała się na wyrównanym poziomie około 4 mln osób. Najpopularniejszą witryną e-handlu od stycznia do czerwca 2017 roku był niezmiennie Emag.ro.

W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku największe zainteresowanie rumuńskich internautów serwisami e-commerce zanotowano w marcu – 4,1 mln odwiedzających, 60,5 proc. użytkowników sieci, najmniejsze zaś w lutym – 3,9 mln, 57,5 proc. (źródło: gemiusAudience). W każdym z sześciu analizowanych miesięcy strony WWW e-handlu odwiedzało średnio 4 mln internautów (58 proc.).

Emag.ro liderem wśród serwisów e-commerce

Top10 serwisów e-commerce otwiera Emag.ro, który w czerwcu 2017 roku odwiedziła ponad jedna trzecia rumuńskich internautów (2,3 mln osób, 33,6 proc. użytkowników sieci). Jest to o 166 tys. użytkowników więcej w porównaniu z wynikiem ze stycznia.

 

Przetasowania w top10

Serwisem z top10, któremu od początku 2017 roku przybyło najwięcej odwiedzających, jest Dedeman.ro. Z miejsca piątego w styczniu (700 tys.) wskoczył na drugie w czerwcu (966 tys.). Zasięg serwisu wśród internautów wzrósł w analizowanym okresie z 10,3 proc. do 13,9 proc. Do marek zyskujących w rankingu zaliczyć można także Praktiker.ro, który pojawił się w czerwcowym zestawieniu top10 na miejscu dziewiątym (363 tys.), podczas gdy w styczniu nie był tam notowany w ogóle.

Zmiany w dół tabeli zaliczyły trzy marki (Alibaba.com, Cel.ro, Flanco.ro). Najdotkliwiej czerwcowy spadek odwiedzalności odczuł Alibaba.com z wynikiem 701 tys. użytkowników (10,1 proc.), co oznacza spadek o niemal 410 tys. (16,3 proc.) w porównaniu ze styczniem.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Rumunia