Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-09-29 10:00

Rumunia: reklamy motoryzacyjne docierają do jednej czwartej internautów

Rumunia: reklamy motoryzacyjne docierają do jednej czwartej internautów

W sierpniu 2017 roku blisko jedna czwarta internautów w Rumunii widziała reklamy wideo online firm z branży motoryzacyjnej. Marką o największym zasięgu spotów w analizowanym miesiącu był Citroën, a wydawcą Facebook.com.

W rumuńskim internecie w sierpniu ukazało się blisko 7,9 mln emisji spotów samochodów oraz produktów i usług z nimi związanych. Dla większości reklamodawców z tej branży był to jeden z najmniej intensywnych promocyjnie miesięcy w tym roku. Reklamy wideo online branży motoryzacyjnej dotarły do 24 proc. internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów (źródło: gemiusAdReal).

Wiodące marki

Marką motoryzacyjną, której reklamy wideo były najczęściej wyświetlane w rumuńskiej sieci w sierpniu, jest Citroën, który silną kampanią trwającą cały miesiąc promował nowy C-Elysée. Ten francuski koncern w poprzednich miesiącach 2017 roku w bardzo niewielkim zakresie używał w swoich kampaniach wideo online. W sierpniu skorzystał z mniejszej aktywności branży i zdominował kategorię, osiągając w niej 20 proc. udziału. Spoty Citroëna były emitowane niemal 1,6 mln razy i zostały wyświetlone 6 proc. użytkowników internetu.

Drugą najczęściej promowaną w sierpniu marką była Škoda. Do zakupu czeskich aut zachęcały kreacje wyświetlane 369 tys. razy, które zasięgiem objęły 3 proc. internautów. Trzecie miejsce w rankingu przypadło w udziale dystrybutorowi paliw OMV. Reklamy tej marki oglądało niecałe 3 proc. użytkowników rumuńskiej sieci, a wyświetlano je 375 tys. razy.

Najpopularniejsi wydawcy

Jedna ósma rumuńskich internautów (13 proc.), którym wyświetlały się reklamy wideo online marek z branży motoryzacyjnej, natknęła się na nie na Facebook.com (4,2 mln emisji). Drugi na podium, z dotarciem do 8 proc. użytkowników sieci, był Youtube.com (1,9 mln odtworzeń). Pierwszą trójkę rankingu wydawców zamykają serwisy grupy Mediafax, za pośrednictwem których emitowano 604 tys. spotów, które dotarły do 3 proc. internautów.

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia 2017 roku zebrane wśród rumuńskich internautów w wieku 14–74 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

 

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

reklama

Kraj

Rumunia