Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2021-05-27 13:23

Strony kin i serwisów biletowych ze wzrostem popularności

Strony kin i serwisów biletowych ze wzrostem popularności

Stopniowe znoszenie obostrzeń gospodarczych w Polsce oznacza, że Polacy mogą od połowy miesiąca korzystać z gastronomii, a od 21 maja – z oferty kulturalnej kin czy teatrów. Czy zmiana ta wpłynęła na sposób korzystania z internetu? Z analizy Gemius wynika, że jak najbardziej!

Zgodnie z rządowym harmonogramem luzowania obostrzeń, od 21 maja możliwe jest uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, takich jak przedstawienia teatralne, koncerty w filharmonii czy seanse kinowe. Sprawdziliśmy oglądalność dzienną serwisów z kategorii funkcjonalnej „rozrywka”, w ramach której zagregowane są strony m.in. popularnych sieci kinowych. Okazało się, że w przeddzień planowego otwarcia kin, nie tylko więcej niż zwykle osób odwiedziło serwisy z omawianej kategorii, ale też generowały one na nich więcej odsłon.

REAL USERS

ODSŁONY

 

Źródło: Mediapanel, strony z kategorii funkcjonalnej „firmowe – rozrywka”; 26.04 – 23.05; RU, Views

Ponieważ kategoria ta zawiera nie tylko strony kin, przyjrzeliśmy się, w jaki sposób kształtował się ruch na witrynach konkretnych sieci multipleksów: Multikina, Heliosa i Cinema City. Warto zaznaczyć, że z trzech omawianych sieci jedynie Helios otworzył się dla widzów 21 maja. Pozostałe dwie sieci zrobią to dopiero w najbliższy weekend - 28 maja.

Jak wynika z danych, Cinema City oraz Helios zanotowały skok liczby RU i odsłon 20 maja. W przypadku pierwszej z wymienionych sieci liczba internautów była tego dnia niemal 15-krotnie wyższa niż średnia w pozostałe dni w analizowanym okresie. Helios zanotował natomiast rekordową zwyżkę liczby odsłon – była ona ponad 6-krotnie wyższa niż średnio w pozostałe dni. Również Multikino przyciągnęło pod koniec maja więcej internautów na swoje strony, jednak w tym przypadku wzrost jest mniej widoczny i nastąpił z jednodniowym opóźnieniem względem pozostałych sieci. Można wnioskować, że widzowie wszystkich trzech kin sprawdzali w tym czasie dostępny repertuar lub chcieli dokonać zakupu biletów.

REAL USERS

ODSŁONY

Źródło: Mediapanel, multikino.pl, cinema-city.pl, helios.pl; 26.04 – 23.05; RU, Views

Rozrywka to jednak nie tylko kino, ale również koncerty czy spektakle, a bilety często trafiają do użytkowników za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm, takich jak ebilet.pl czy eventim.pl. Jak więc wyglądał w analizowanym okresie ruch na stronach sklepów online sprzedających bilety? 

Podobnie jak miało to miejsce na stronach z kategorii „rozrywka” oraz na witrynach poszczególnych kin, również w tym przypadku obserwujemy skokowy wzrost liczby internautów. Liczba odsłon wahała się na przestrzeni miesiąca, jednak po 21 maja ustabilizowała się na poziomie sięgającym pół miliona.

REAL USERS

ODSŁONY

Źródło: Mediapanel, strony z kategorii funkcjonalnej „e-commerce – sklepy - bilety”; 26.04 – 23.05; RU, Views

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

dane

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.