Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-06-03 10:33

Tematy, po które sięgają młodzi i wykształceni internauci

Jedna piąta polskich internautów ma od 18 do 29 lat i deklaruje wykształcenie co najmniej średnie. Sprawdź, jaka tematyka stron WWW cieszy się ich zainteresowaniem.

Według wyników badań opublikowanych przez CNN Amerykanie w wieku 18–29 lat korzystają z sieci bez konkretnego powodu. Ponad połowa z nich w sieci szuka oderwania od innych rzeczy lub surfuje dla zabawy. A jak jest w Polsce? Gemius postanowił sprawdzić, jakie strony WWW cieszą się zainteresowaniem internautów z tej grupy wiekowej, którzy dodatkowo deklarują wykształcenie średnie lub wyższe. Przeanalizowano dane średniomiesięczne z pierwszego kwartału 2015 roku.

Młodzi i wykształceni

Okazało się, że co piąty polski internauta (19 proc.) należy do wybranej grupy użytkowników sieci. To nieco ponad 4 mln osób.

Typowe zainteresowania młodych ludzi

Internauci z analizowanej grupy społeczno-demograficznej chętniej niż inni zaglądają na strony WWW poświęcone sprawom studenckim i młodzieżowym. Interesują się także takimi tematami jak na przykład: hosting plików, diety, odchudzanie, fitness, hobby, moda i uroda. Chętnie odwiedzają też strony firm z branż: rozrywka, odzież, transport.

Strony studenckie i młodzieżowe

Na stronach WWW z tej kategorii analizowana grupa internautów jest szczególnie zainteresowana serwisami zawierającymi aktualności ze świata studentów, tj. Dlastudenta.pl i Studentsnews.pl. Prawie jedna trzecia (30 proc.) odwiedzających te strony to przedstawiciele analizowanej grupy internautów. Nieco mniejszy ich odsetek jest wśród użytkowników sieci zaglądających do miejskiego słownika slangu i mowy potocznej na stronie Miejski.pl – 29 proc. jego użytkowników to internauci między 18 a 29 rokiem życia, którzy deklarują wykształcenie co najmniej średnie.

Strony oferujące hosting plików

Internauci z analizowanej grupy chętnie odwiedzają następujące strony WWW, które służą do umieszczania plików w sieci i dzielenia się nimi z innymi osobami: Drive.google.com (33 proc. odwiedzających), Zippyshare.com (30 proc.) i Sciagara.pl (25 proc).

Strony internetowe o modzie i urodzie

Spośród stron WWW poświęconych modzie i urodzie dużym odsetkiem użytkowników między 18 a 29 rokiem życia, którzy deklarują wykształcenie co najmniej średnie, cieszą się serwisy z plotkami, poradami i newsami modowymi. Są to: Zeberka.pl (40 proc.) oraz Wizaz.pl i Snobka (po 34 proc.).

Strony dotyczące diet, odchudzania i fitnessu

Wśród zainteresowań analizowanej grupy internautów znajdują się też strony poświęcone dietom, odchudzaniu i fitnessowi. Stanowią oni 31 proc. odwiedzających stronę Vitalia.pl, na której można znaleźć porady dotyczące osiągnięcia i utrzymania zgrabnej sylwetki. Z kolei ponad jedna czwarta użytkowników Sportowego Forum Dyskusyjnego (Sfd.pl) oraz strony Fitness.sport.pl to osoby w wieku 18–29 lat z wykształceniem średnim lub wyższym (odpowiednio 28 proc. i 26 proc.).

Strony internetowe poświęcone hobby

Spośród stron WWW związanych z hobby wysoki odsetek przedstawicieli analizowanej grupy internautów znajduje się na portalu Polska-zbrojna.pl (30 proc. użytkowników), który należy do Wojskowego Instytutu Wydawniczego. Nieco mniejszy odsetek młodych internautów z wykształceniem co najmniej średnim można znaleźć wśród użytkowników portalu dla miłośników piwa Beerlovers.pl (29 proc.) i forum dla osób zainteresowanych profesjonalną hodowlą psów Dogomania.com (26 proc.).

Strony firmowe: rozrywka, transport i odzież

  • Strony firmowe z branży rozrywkowej to przede wszystkim strony kin. Na Multikino.pl i Cinema-city.pl co trzeci odwiedzający to przedstawiciel analizowanej grupy internautów (odpowiednio 35 proc. i 31 proc.). Z kolei na Helios.pl jedna czwarta (26 proc.) odwiedzających to internauci między 18 a 29 rokiem życia z wykształceniem średnim lub wyższym.
  • W przypadku firm transportowych internautów z analizowanej grupy najłatwiej spotkać na następujących stronach: Polskibus.com (38 proc. odwiedzających), Intercity.pl (32 proc.) i Ztm.waw.pl (28 proc.).
  • W przypadku stron firm odzieżowych dużym powodzeniem wśród użytkowników z analizowanej grupy internautów cieszą się Mohito.com (43 proc. odwiedzających), House.pl (38 proc.) i Ccc.eu (35 proc.).

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius we współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu (PBI). Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Polska