Ukraina: wakacje sprzyjają zakupom w sieci

Od początku 2017 roku serwisy e-commerce na Ukrainie cieszyły się największą popularnością w lipcu oraz w sierpniu. W tych miesiącach odwiedziło je odpowiednio 73,2 proc. i 72,6 proc. internautów. Najsłabszym miesiącem pod względem liczby użytkowników był styczeń ─ 69,8 proc. Kto i kiedy odwiedzał serwisy zakupowe przez ostatnich 8 miesięcy? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.
Zasięg serwisów e-commerce wśród ukraińskich internautów wynosił w styczniu bieżącego roku 69,8 proc (źródło: gemiusAudience, styczeń-sierpień 2017). Popularność serwisów e-handlu zaczęła wzrastać od lutego 2017 roku - 71,8 proc. Ze słabszym zainteresowaniem wśród użytkowników sieci, serwisy zakupowe zmagały się w kwietniu (70,3 proc) i w czerwcu (70,8 proc.) bieżącego roku. Natomiast najlepszy pod względem liczby użytkowników był sierpień (72,6 proc.). W analizowanym okresie serwisy e-commerce cieszyły się podobną popularnością zarówno wśród kobiet jak i u mężczyzn. Panie stanowiły 51,6 proc. odwiedzających, natomiast Panowie 49,4 proc.
Młodzi Ukraińcy chętniej kupują przez internet
Jak wynika z danych Gemiusa, w sierpniu 2017 roku serwisy e-commerce były najczęściej odwiedzane przez Ukraińców w wieku 25-34 lat – stanowili oni jedną czwartą użytkowników serwisów e-handlu. Podobnie wypadły osoby w wieku 35-44 lat (24,6 proc.). Najmniej liczna grupa odwiedzających serwisy e-commerce to internauci w wieku 55-69 lat (14,0 proc.)
Dwie piąte użytkowników e-commerce z wyższym wykształceniem
Dane Gemiusa pokazują, że internetowe serwisy zakupowe przyciągają osoby z wyższym wykształceniem. Ta grupa w sierpniu 2017 roku stanowiła 40,6 proc. użytkowników stron WWW z e-handlem. Okazuje się, że najmniejsza popularność tych serwisów jest w grupie ukraińskich internautów, którzy osiągnęli niepełne wyższe wykształcenie, w zeszłym miesiącu stanowili oni 6,7 proc. osób, które buszowały po stronach WWW e-commerce.