Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-12-30 23:00

W sylwestra internauci wolą surfować rano

W sylwestra internauci nie mają czasu na przeglądanie sieci na ekranach komputerów i laptopów. Badania pokazują, że tego dnia ruch w internecie spada o jedną czwartą – wynika z najnowszej analizy firmy Gemius.

Internauci wykonują zwykle najwięcej odsłon wieczorami. Czy tak jest również w sylwestrową noc? Czy noworoczna zabawa odbywa się offline? Gemius postanowił przeanalizować aktywność użytkowników sieci w okresie 31 grudnia 2013–1 stycznia 2014 roku.

W sylwestra spada ruch w internecie

Pokazują to dane z 31 grudnia 2013 roku (wtorek), gdy internauci wykonali o jedną czwartą (26 proc.) mniej odsłon niż wynosi średnia dla dni roboczych. Okazuje się też, że w sylwestra najwięcej odsłon przypada na godzinę 11.00 (7,2 proc. wszystkich odsłon wykonanych w ciągu doby). Tymczasem zazwyczaj w dni robocze użytkownicy sieci najwięcej odsłon wykonują wieczorem, o godzinie 20.00 (6,9 proc.).

Po północy do sieci

Analizowane dane pozwalają zauważyć także wzrost ruchu w sieci zaraz po północy. Choć w sylwestra o godzinie 23.00 internauci wykonują mniej odsłon (2,7 proc.) niż w dni robocze (średnio 3,8 proc.), to w pierwszej godzinie nowego roku sytuacja się odwraca. Użytkownicy sieci wykonują wtedy 1,8 proc. odsłon, podczas gdy w dni robocze – średnio 1,1 proc.

O badaniu

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Polska