Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-12-10 23:00

Większość internautów odwiedza Allegro

Na Allegro.pl zagląda więcej niż co drugi internauta. Coraz częściej za pomocą tabletów i smartfonów. Na przeglądanie ofert na tej stronie internauci przeznaczają miesięcznie półtorej godziny mniej niż trzy lata temu – wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius.

Już wkrótce, bo 13 grudnia 2014 roku Allegro będzie celebrować swoje 15-lecie. Serwis ten od 10 lat jest na pierwszym miejscu wśród stron WWW o tematyce e-commerce w badaniu Megapanel PBI/Gemius. Allegro.pl zajmuje też piątą pozycję pod względem liczby odwiedzających w ogólnym rankingu stron internetowych (za Google, Facebook.com, Youtube.com oraz Onet.pl). Jakim zainteresowaniem ten serwis aukcyjny cieszył się w przeszłości? Kto go odwiedzał kiedyś, a kto teraz? Jak długo przeglądają go internauci? Na te pytania postanowił odpowiedzieć Gemius. Przeanalizowane dane pochodzą z lat 2005–2014.

Na Allegro zagląda ponad połowa internautów

Analiza danych z 2014 roku pokazuje, że Allegro.pl odwiedza prawie sześciu na dziesięciu internautów (57 proc.). Z kolei w 2005 roku serwis ten cieszył się zainteresowaniem mniej niż połowy użytkowników sieci (46 proc.).

Krócej o półtorej godziny

Analiza pokazuje, że w ciągu miesiąca użytkownik strony Allegro.pl spędza na niej średnio 2 godziny i 58 minut. Z kolei trzy lata temu użytkownicy tej strony WWW gościli na niej dłużej – średnio 4 godziny i 23 minuty. Ponadto okazuje się, że czas trwania odsłony serwisu Allegro.pl wynosi obecnie średnio 58 sekund. W 2011 roku średni czas trwania odsłony był krótszy – wynosił średnio 39 sekund.

Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius, wyjaśnia przyczyny, które wpłynęły na to, że użytkownicy Allegro.pl spędzają na tej stronie mniej czasu. – Znacząco została poprawiona nawigacja serwisu, dzięki czemu zarówno wystawianie aukcji, jak i kupowanie stało się szybsze. Zmniejszyła się liczba internautów, którzy tylko dla rozrywki przeglądają oferty sprzedaży na przykład samochodów czy sprzętu audio. Coraz bardziej świadomi klienci wchodzą na Allegro.pl, aby kupić coś konkretnego, a nie dla samej przyjemności oglądania różnych ofert, jak to było na początku funkcjonowania tego serwisu – tłumaczy ekspert.

Coraz więcej odsłon mobilnych

Internauci coraz częściej łączą się ze stroną Allegro.pl za pomocą urządzeń przenośnych (analiza nie obejmuje odsłon wykonanych za pomocą aplikacji mobilnej). Obecnie na jedną osobę odwiedzającą stronę Allegro.pl przypada miesięcznie 8 odsłon wykonanych na urządzeniach mobilnych i 184 odsłony na urządzeniach stacjonarnych. Tymczasem trzy lata temu na jednego internautę odwiedzającego Allegro.pl przypadała miesięcznie 1 odsłona mobilna i 407 odsłon wykonanych na komputerze stacjonarnym.

O połowę mniejsza popularność wśród osób w wieku 15–24 lata

Dane ujawniają również zmiany na przestrzeni lat w profilu użytkowników Allegro.pl. Obecnie najliczniej jest reprezentowana grupa osób w wieku od 25 do 34 lat. Należy do niej prawie co trzeci internauta odwiedzający ten serwis aukcyjny (28 proc.). W 2005 roku strona Allegro.pl była najpopularniejsza wśród użytkowników sieci między 15 a 24 rokiem życia. Niemal co drugi internauta przeglądający ten serwis należał do tej grupy wiekowej (45 proc.).

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska

Komentarz:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.