Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-05-04 09:30

Wydawcy poznają swój całkowity zasięg w sieci

Emil Pawłowski, ekspert branżowy

Reklamodawcy jeszcze lepiej zaplanują wydatki reklamowe, a wydawcy efektywniej wycenią emisje na urządzeniach mobilnych. O korzyściach z zastosowania nowej metodologii liczenia internautów, którą wprowadza Gemius, pisze Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w firmie Gemius.

Gemius ogłosił, że wprowadza nowy sposób liczenia zasięgu. Metodologia uwzględnia poszczególne urządzenia, tj. smartfon, tablet i PC. W wielu krajach, w których firma prowadzi badanie, wydawcy mają już dostęp do danych pokazujących, jak użytkownicy korzystają z ich strony WWW na każdym urządzeniu oddzielnie (ang. multiplatform). Od teraz widzą też jej całkowity zasięg. Metodologię wdrożono w kwietniu w Dani. Gemius wprowadza ją teraz w Belgii. W tym roku, jak zapowiada firma badawcza, doczeka jej także polski rynek.

Media plannerzy: całkowity zasięg to większa efektywność

Wskaźnik total reach pozwala na określenie, ilu internautów odwiedza daną stronę WWW, niezależnie od tego, czy dana osoba korzysta z komputera, tabletu czy smartfona. Dzięki temu media plannerzy mogą podnieść efektywność dotarcia z komunikatem reklamowym do wybranej grupy odbiorców. Nasze nowe rozwiązanie pozwala też zobaczyć, jaki odsetek internautów zagląda na daną stronę za pomocą poszczególnych urządzeń, z których korzystają, łącząc się z siecią.

W codziennej pracy media plannerzy muszą zmierzyć się z wieloma trudnymi pytaniami, na przykład: Jaka grupa internautów znacznie częściej korzysta z urządzeń mobilnych? W jaki sposób zwiększają oni łączny zasięg danej strony WWW w całym Internecie? Czy ci użytkownicy korzystają również z pozostałych urządzeń do łączenia się z siecią? A może tylko zaplanowanie kampanii reklamowej na danym urządzeniu umożliwia dotarcie do tej grupy potencjalnych konsumentów? Wskaźnik total reach pomoże media plannerom w odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Reklamodawcy: Lepsze planowanie wydatków reklamowych

Nowa metodologia pozwala wyliczyć duplikację zasięgu pomiędzy urządzeniami. Na tej podstawie reklamodawca na przykład będzie wiedział, czy w momencie wzrostu kosztu dobudowania zasięgu na danej platformie opłaca się zmienić warunki kampanii i kolejne emisje dokupić na innych urządzeniach.

Jak widać, wykorzystanie naszego nowego rozwiązania pomaga w lepszym planowaniu wydatków reklamowych i efektywniejszym dotarciu do specyficznych grup docelowych.

Wydawcy: Rzeczywisty potencjał reklamowy strony WWW

Nowa metodologia pozwala wydawcom dowiedzieć się, do ilu internautów faktycznie docierają z proponowanym przez siebie przekazem. Dotychczas wydawcy otrzymywali dane w podziale na PC, tablet i smartfon. Nowością jest informacja o całkowitym zasięgu ich strony internetowej. Badanie wspólnego zasięgu generowanego przez wszystkie urządzenia wykorzystywane do łączenia się z siecią uprości wydawcom podejmowanie decyzji związanych z rozwojem ich stron lub aplikacji mobilnych. Mogą oni teraz zaproponować internautom dotarcie do treści za pomocą dowolnego urządzenia. Nieważne, czy użytkownicy sieci będą korzystać z komputerów czy urządzeń przenośnych – rzeczywisty potencjał reklamowy strony czy aplikacji nie będzie się obniżał nawet wtedy, gdy coraz więcej osób będzie ją przeglądać za pomocą smartfona czy tabletu.

Nowe rozwiązanie może również pomóc wydawcom w efektywnej wycenie reklam na urządzeniach mobilnych, a co za tym idzie – w osiąganiu lepszych zarobków. Przykładowo, wydawcy mogą odejść od osobnego wyceniania wejść na stronę za pomocą poszczególnych urządzeń na rzecz sprzedaży łącznej powierzchni reklamowej niezależnie od urządzenia. W rezultacie umożliwi to optymalizację dotarcia do określonej grupy internautów przy wykorzystaniu tej samej co dotychczas powierzchni reklamowej.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

reklama

Autor:

Emil Pawłowski

ekspert branżowy

Od wielu lat związany z badaniami mediów (TV, Internet) i kampanii reklamowych, doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Redefine, The Nielsen i AGB. W Gemiusie jako dyrektor ds. metodologii odpowiada za jakość badania i jego rozwój metodologiczny. Posiada nie tylko wiedzę merytoryczną, ale także zna specyfikę polskiego rynku online. Wieloletni członek Rady Badania PBI. Współtwórca nowego algorytmu liczenia RU, nowej definicji odsłony w badaniu Megapanel PBI/Gemius oraz inicjator rozwiązania spójnej prezentacji wyników badania dla różnych platform. Jest absolwentem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem