Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-08-03 22:00

Zmierzch zakupów grupowych? Nie w Danii

W Polsce, Rosji i Turcji spada zainteresowanie zakupami grupowymi, podczas gdy w Danii widoczny jest trend wzrostowy. W Turcji wśród internautów odwiedzających oferujące je strony przeważają konsumenci w wieku 18-34 lata, a w Danii powyżej 45 roku życia.

Gemius sprawdził popularność stron oferujących zakupy grupowe w Danii, Polsce, Rosji i Turcji. W analizie uwzględniono dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-2014. Okazuje się, że spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (niemal pięciokrotny spadek liczby internautów) i w Polsce (ponad dwukrotny). Inaczej jest w Danii, gdzie ruch na stronach oferujących zakupy grupowe wzrósł dwuipółkrotnie.

Zakupy grupowe to domena kobiet i osób z wykształceniem wyższym

Kim są internauci, którzy polują na okazje w serwisach z zakupami grupowymi? Analiza wszystkich użytkowników pod względem ich cech społeczno-demograficznych pokazuje, że w każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz osoby z wykształceniem wyższym. W Turcji są to przede wszystkim konsumenci między 18 a 34 rokiem życia (stanowią 2/3 użytkowników analizowanych stron WWW). Z kolei w Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia, a w Danii w wieku 45 plus.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel