Mecze Polaków – podsumowanie oglądalności
Pierwszy i trzeci – niestety ostatni – mecz polskiej reprezentacji podczas tegorocznego turnieju UEFA Euro 2020 cieszyły się największym zainteresowaniem kibiców. Sekcja "sport" serwisu tvp.pl oraz player TVP 1 na platformie WP Pilot odnotowały wówczas rekordowe liczby zarówno użytkowników, jak i odsłon. W telewizji tradycyjnej największą grupę widzów zgromadziło spotkanie „Polska – Szwecja”.
Kibice, którzy śledzą tegoroczny turniej za pośrednictwem internetu, mogą korzystać m.in. ze strony sport.tvp.pl, na której realizowane są transmisje wszystkich spotkań i która należy do sekcji "sport" serwisu tvp.pl. Analitycy Gemius sprawdzili, w jaki sposób kształtowała się liczba użytkowników i odsłon na omawianej sekcji na przestrzeni czerwca. Wzmożony ruch na stronie widoczny jest od początku mistrzostw, jednak w dniach, w których rozgrywane były mecze Polaków (14, 19, 23 czerwca), widoczna jest wyraźna zwyżka obu wskaźników. Rekordowe wartości padają w dniu trzeciego ze spotkań (1,3 mln RU oraz 5,9 mln Views).
REAL USERS
VIEWS
Źródło: Mediapanel, 01.06 – 27.06, tvp.pl Sport, RU, Views
Rekordową liczbę realnych użytkowników oraz odsłon w dniach, gdy mecze rozgrywali Polacy, obserwujemy również w wynikach playera TVP 1 na platformie WP Pilot, przy czym w tym przypadku największą popularnością cieszyło się pierwsze spotkanie. Ponad 85 tys. użytkowników wygenerowało wówczas niemal 150 tys. odtworzeń.
REAL USERS
VIEWS
Źródło: Mediapanel, 01.06 – 27.06,Stream TVP 1 HD, RU, Views
Analitycy sprawdzili również, jak dzień po dniu kształtowała się w czerwcu liczba osób oglądających TVP 1, a więc kanał transmitujący spotkania Polaków. Z danych obejmujących zarówno pomiar home jak i out of home wynika, że najliczniejsza grupa widzów oglądała publiczną „Jedynkę” 23 czerwca.
REAL USERS - TOTAL TV
Źródło: Mediapanel, 01.06 – 27.06,TVP 1, TV total, RU
Jeśli jednak analizie poddamy jedynie oglądalność poza domem, wówczas okaże się, że rekord liczby widzów padł 19 czerwca, a więc w dniu meczu Polska – Hiszpania.
REAL USERS - TV OOH
Źródło: Mediapanel, 01.06 – 27.06,TVP 1, TV OOH, RU
Przyjrzyjmy się zatem widowni poszczególnych meczów – zarówno w domu, jak i poza nim. Zaprezentowane w poniższej tabeli dane potwierdzają, że największym zainteresowaniem cieszyło się trzecie z rozegranych przez Polaków spotkań, a w szczególności jego druga połowa. Istotną część ogółu stanowiła widownia Out of Home. Na szczególną uwagę zwraca też udział czasu w przypadku OOH podczas trzeciego meczu Polaków, wynoszący ponad 80%.
Źródło: Gemius, 14, 19, 23.06, TVP 1, AMR, SOT