Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-05-06 12:25

Najczęściej oglądane reklamy wideo online

Najczęściej oglądane reklamy wideo online

Knorr, Opel i Orange to marki, które zdominowały wideo online w ubiegłym tygodniu. Ku mojemu rozczarowaniu na podium nie było żadnej kampanii o tematyce grillowej. Może na wyjazdach sprawdzają się produkty z proszku? To chyba za duże uproszczenie, jednak z pewnością warto przyjrzeć się bliżej innowacyjnemu spotowi Knorra. Jakie inne spoty podbiły polską sieć w minionym tygodniu? O tym Marta Sułkiewicz, business development manager w Gemiusie.

Na pierwszym miejscu spot Knorra promujący linię produktów “Naturalnie smaczne” z wynikami na poziomie 2,1 mln użytkowników i ponad 6,6 mln odsłon. Spot był emitowany wyłącznie na YouTubie i trzeba przyznać, że był wyjątkowo interesującym przypadkiem. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że spot trwa ponad… 7 minut. Dietetyk mówi o naturalnie smacznych produktach Knorra wnikając w ich skład i opowiadając o procesach suszenia warzyw. Szczerze mówiąc nie przebrnęłabym przez cały spot (podobnie jak większość internautów, którzy po kilku sekundach mogli przycisnąć magiczny przycisk “skip”), jednak z zawodowego obowiązku postanowiłam obejrzeć cały materiał. Wideo oferowało elementy interaktywne - na ekranie pojawiły się aktywne strefy, które pozwalały przejść bezpośrednio do części filmu poświęconej czosnkowi, papryce, cebuli, oliwie czy ziołom. Nie były to typowe karty interaktywne, które znamy na YouTubie od dawna, tylko elementy pozwalające nawigować w ramach spotu. Ponieważ od niedawna mierzymy czasy odtworzeń, mogę zdradzić, że średnio tę kreację oglądano 14 sekund.

Na drugim miejscu znalazł się spot wideo in-display promujący Opla Astrę Sport Tourer, z dotarciem do 1,5 mln użytkowników i liczbą odsłon 6,9 mln zrealizowanych głównie na serwisach Grupy Onet. Reklamy wideo w bannerze często trafiają do naszego rankingu, bo oferują niższy koszt dotarcia, ale warto pamiętać żeby analizować tylko te emisje, które były w polu widzenia (inscreen). W tym przypadku tylko 1,7 mln odsłon zostało zmierzonych jako odsłony inscreen.

Na trzecim miejscu widzimy jeden ze spotów marki Orange ─ najbardziej aktywnego brandu w wideo online minionego tygodnia. Ta znana również z telewizji kampania była także wideo in-display i mogliśmy ją zobaczyć na WP.pl (1,48 mln użytkowników i niemal 4,69 mln odsłon).

Tuż przed majówką oglądaliśmy mnóstwo spotów sieci handlowych promujących produkty na grilla, z najbardziej aktywną Biedronką (czwarte miejsce w naszym rankingu) oraz Żabką, Odido i Lidlem (poza pierwszą dziesiątką). Nasz ranking pokazuje również, że ewidentnie rozpoczął się sezon na reklamy napojów – potwierdza to Żywiec Zdrój, który znalazł się w pierwszej dziesiątce ze swoimi dwoma spotami.

Źródło: gemiusAdReal, rozpoczęte emisje reklam wideo online w ujęciu łączonym (in-display, in-stream, social video) na urządzeniach PC, 25.04-1.05.2016.

Artykuł został opublikowany na Brief.pl.

Na stronie internetowej www.adreal.gemius.com można obejrzeć TOP10 najgorętszych klipów reklamowych z poprzedniego dnia.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

artykuł

Branża

media, reklama

Autor:

Marta Sułkiewicz

Chief Sales Officer, EMEA&APAC.

Marta Sułkiewicz specjalizuje się w marketingu cyfrowym i ma w tej dziedzinie ponad 13-letnie doświadczenie. Swoje umiejętności menedżerskie doskonaliła opracowując strategie i prowadząc projekty z zakresu marketingu 360 stopni, a jednocześnie zarządzając działem reklamy w wydawnictwie internetowym. Od 2015 roku pracuje w Gemiusie. Obecnie zajmuje stanowisko Chief Sales Officer, EMEA&APAC.  

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem