Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-07-05 10:27

Najpopularniejsze reklamy wideo online w sieci

Najpopularniejsze reklamy wideo online w sieci

W ostatnim tygodniu mogliśmy oglądać gigantyczną autopromocję Google na YouTubie. Co ciekawe, Google wykorzystał powierzchnię reklamową na wideo in-banner zamiast reklamy in-stream. Wszystko po to, żeby promować Festiwal Gier wspierany przez Google Play oraz kursy online pod hasłem “Wykorzystaj potencjał internetu”. Które jeszcze spoty cieszyły się największym zainteresowaniem? O tym Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w firmie Gemius.

Banner Festiwalu Gier w Google Play 23 czerwca dotarł do ponad 2,64 mln realnych użytkowników i miał ponad 9 mln odsłon, co dało mu pierwsze miejsce w naszym rankingu. Od 9 do 23 czerwca Google promowało też inne specjalne oferty cenowe w grach dostępnych przez platformę Google Play. Branża gamingowa coraz więcej inwestuje w reklamę - udział kampanii promujących gry jest bardzo wysoki - 8 proc. w wideo online i 12 proc. w displayu (udział w odsłonach wg badania gemiusAdReal maj 2016).

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się BGŻ BNP Paribas. Tej wiosny bank zaczął bardzo intensywną promocję zarówno na display jak i w wideo online. 22 czerwca mogliśmy obejrzeć spoty tej marki przede wszystkim na WP.pl i Gazeta.pl - dotarły do 2,37 mln realnych użytkowników i miały 7,31 mln rozpoczętych emisji. Kampania skoncentrowana na tym dniu zapewniła tej kreacji drugą pozycję w naszym rankingu. Warto przypomnieć, że bardzo podobne, jednodniowe, wysokozasięgowe obecności BGŻetu na wideo online obserwowaliśmy już w marcu.

Na trzecim miejscu naszego zestawienia ponownie Google, tym razem z kursami online “Wykorzystaj potencjał internetu”. Wielokrotnie widziałam tę kampanię na Linkedinie, ale tym razem zaatakowała wysokozasięgowo, docierając 22 czerwca do niemal 10 proc. polskich internautów (na PC) czyli 2,25 mln użytkowników. Emisje oczywiście były na YouTubie - 7,47 mln rozpoczętych emisji wideo online. Dlaczego Google dzień po dniu emitował intensywne kampanie autopromocyjne w postaci wideo w bannerze na YouTubie? Może testują nowe ustawienia i planują zmiany w ofercie reklamowej?

Artykuł został opublikowany na Brief.pl.

Na stronie internetowej www.adreal.gemius.com można obejrzeć TOP10 najgorętszych klipów reklamowych z poprzedniego dnia.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media, reklama

Autor:

Marta Sułkiewicz

Chief Sales Officer, EMEA&APAC.

Marta Sułkiewicz specjalizuje się w marketingu cyfrowym i ma w tej dziedzinie ponad 13-letnie doświadczenie. Swoje umiejętności menedżerskie doskonaliła opracowując strategie i prowadząc projekty z zakresu marketingu 360 stopni, a jednocześnie zarządzając działem reklamy w wydawnictwie internetowym. Od 2015 roku pracuje w Gemiusie. Obecnie zajmuje stanowisko Chief Sales Officer, EMEA&APAC.  

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem