Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-08-31 11:17

Rumunia: Co dwunasta reklama wideo online reklamuje kosmetyki

Rumunia: Co dwunasta reklama wideo online reklamuje kosmetyki

W lipcu 2017 roku czterech na dziesięciu internautów w Rumunii natknęło się na reklamy wideo online marek z branży kosmetycznej na Facebook.com. Ogółem w rumuńskiej sieci spoty promujące środki do pielęgnacji i higieny osobistej były emitowane 24 mln razy.

Branża kosmetyczna aktywnie zachęca do wakacyjnych zakupów. W rumuńskim internecie w lipcu emitowano ponad 24 mln spotów reklamujących produkty dotyczące pielęgnacji i higieny osobistej. Oznacza to, że co dwunasta kreacja (8 proc.) wyświetlona w Rumunii promowała produkty do pielęgnacji włosów, ciała, twarzy i jamy ustnej, kosmetyki kolorowe, dezodoranty, perfumy lub środki higieny osobistej i pielęgnacji dzieci. Reklamy wideo online tej branży trafiły do 43 proc. internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. Pod tym względem branża zajęła w lipcu czwarte miejsce na krajowym rynku, wyprzedzając między innymi branżę spożywczą i farmaceutyczną (źródło: gemiusAdReal).

Wiodące marki

Marką kosmetyczną, której reklamy wideo były najczęściej wyświetlane w rumuńskiej sieci w lipcu jest L’Oréal. Na spoty francuskich produktów, emitowane niemal 4,2 mln razy, natknęło się 14 proc. użytkowników internetu. Drugą najczęściej promowaną w lipcu marką była Nivea. Do zakupu jej produktów zachęcały kreacje wyświetlane 3,2 mln razy, które zasięgiem objęły 12 proc. internautów. Trzecie miejsce w rankingu przypadło w udziale Colgate. Reklamy tej marki oglądało 8 proc. użytkowników rumuńskiej sieci, a wyświetlano je 1,4 mln razy.

Najpopularniejsi wydawcy

Jedna czwarta rumuńskich internautów (25 proc.), którym wyświetlały się reklamy wideo online marek z branży kosmetycznej, natknęła się na nie na Facebook.com (11,1 mln emisji). Drugi na podium, z dotarciem do blisko jednej piątej użytkowników sieci (19 proc.) był Youtube.com (8,3 mln odtworzeń). Pierwszą trójkę najpopularniejszych wydawców zamykają serwisy grupy Mediafax, za pośrednictwem których emitowano 696 tys. spotów, które dotarły do 4 proc. internautów.

Wyjątek od reguły

Nivea i L’Oréal prowadzą aktywne kampanie wideo online nie tylko na rynku rumuńskim, ale także w Polsce, Niemczech i na Ukrainie. Na wszystkich tych rynkach przynajmniej jedna ze wspomnianych marek zajmuje miejsce w pierwszej trójce brandów z największym dotarciem reklam wideo online. Rumunia jest natomiast jedynym z tych krajów, w których w rankigu wydawców dla analizowanej branży króluje Facebook.com. Na pozostałych rynkach wydawcą numer jeden reklam wideo online branży kosmetycznej jest Youtube.com.

Firma Gemius poddała analizie dane z lipca 2017 roku zebrane wśród rumuńskich internautów w wieku 14–74 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

reklama

Kraj

Rumunia