Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-12-23 23:00

W wieczór wigilijny z dala od komputerów

W Wigilię między godziną 17.00 a 19.00 internauci porzucają laptopy i komputery. Tego dnia do sieci zaglądają głównie o godzinie 11.00. Tymczasem w dni robocze i weekendy szczyt surfowania w sieci przypada na godzinę 20.00 – wynika ze świątecznej analizy firmy Gemius.

Jak wygląda wigilijny dzień w sieci polskiego internauty? Gemius postanowił przeanalizować aktywność użytkowników internetu 24 grudnia 2013 roku i porównać ją do aktywności internautów w dni robocze i weekendy.

Wigilijny poranek w internecie

Okazuje się, że w Wigilię internauci wykonują niemal o połowę mniej (44 proc.) odsłon niż w dzień roboczy i o jedną czwartą mniej (28 proc.) niż w dzień przypadający w weekend. Dane pokazują też, że w Wigilię użytkownicy sieci najwięcej odsłon wykonują o godzinie 11.00 (6,7 proc. wszystkich odsłon tego dnia), podczas gdy w dni robocze i weekendy o godzinie 20.00 (odpowiednio 6,8 i 7,1 proc. wszystkich odsłon wykonanych w ciągu doby).

Offline podczas kolacji wigilijnej

Z kolei w Wigilię najmniej odsłon, nie licząc godzin przed 8.00, przypada na godzinę 17.00 (3,6 proc.). Tendencja ta trwa do godziny 19.00, kiedy to ruch zaczyna powoli wzrastać i osiąga najwyższy punkt o godzinie 21.00 (5,7 proc.). W dni robocze w tym czasie internauci wykonują prawie trzykrotnie więcej odsłon. Na godzinę 17.00 przypada 5,5 proc., a w weekendy jest to 6,5 proc.

O badaniu

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.

 

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Polska